نمونه‌های کاربرد مزوتراپی در زیبایی:

•  کشیدن پوست صورت (لیفتینگ) و درمان افتادگی صورت
  •  رفع پف دور چشم و افتادگی پلک
  • رفع تیرگی دور چشم
  •  درمان چاقی موضعی بدن، اندام و صورت
  •  درمان سلولیت و افتادگی پوست اندام‌ها و صورت
  •  درمان ملاسما و لک حاملگی یا لک صورت
  •  درمان ریزش مو و تقویت موها
  •  درمان استریا (ترک خوردن پوست بدنبال حاملگی)
  •  رفع غبغب زیر چانه و گردن

مزوتراپی و چاقی موضعی صورت (‌پف زیر چشم و غبغب)
در بسیاری از موارد فقط با استفاده از کرم‌ها نمی‌توان به ‌طور کامل پف زیر چشم‌ها را از بین برد، در این موارد در مزوتراپی می‌توان با تزریق دارو‌هایی که برای لاغری موضعی بدن استفاده می‌شود، البته با دوز کمتر و در نقاط خاص، پف‌ها و حتی غبغب‌های کوچک را در چهار، پنج جلسه برطرف کرد.
سوزنی که در این موارد استفاده می‌شود بسیار ظریف است و عمق تزریق بیشتر از چهار میلی‌ متر نیست. همه افراد، واجد شرایط این عمل نیستند و فقط کسانی می‌توانند در این درمان از مزوتراپی استفاده کنند که علت غبغب‌ و پف زیر چشم آن‌ها چربی‌ها باشد. در صورتی که فرد مراعات نکند و دوباره چاق شود پف زیر چشم و غبغب او دوباره باز می‌گردد.

مزوتراپی: درمان تیرگی دور چشم: Eye Circle

متخصصان می‌گویند تیرگی دور چشم دلیل بروز بیماری نیست بلکه در اغلب موارد، یک عامل ارثی و ژنتیکی در بروز آن نقش دارد. دکتر علوی، متخصص ژنتیک در این خصوص می‌گوید: ” تیرگی دور چشم معمولاً به بیماری جسمی خاصی مرتبط نیست، بلکه عوامل آناتومیک با منشأ ارثی و ژنتیکی منجر به بروز تیرگی دور چشم می‌شود. او با اشاره به این‌که در افراد دچار تیرگی دور چشم، پوست دور چشم تیره‌تر به نظر می‌رسد، می‌افزاید: «این امر به دلیل آن است که پلک‌ها پوست نازکی دارند و حاوی مقدار کمی بافت چربی هستند؛ خونی که از داخل وریدهای بزرگ نزدیک این بخش پوست دور چشم می‌گذرد، باعث می‌شود پوست این ناحیه سیاه مایل به آبی به نظر برسد.”

خستگی و رنگ‌پریدگی علت بروز تیرگی چشم موقتی است این مشکل در برخی زنان، طی دوران قاعدگی و در پایان دوران بارداری تشدید می‌شود. افزایش سن نیز دلیل دیگری برای بروز تیرگی دور چشم است.

مزوتراپی و جوان‌سازی پوست دست
دست‌ها به دلیل وجود وتر‌ها و ماهیچه‌های خاص آن قابلیت کمتری برای انجام اعمال جراحی زیبایی دارد و به همین منظور برای رفع چین‌وچروک دست‌ها بیشتر از کرم‌ها و سپس لیزر استفاده می‌شود. وقتی دستی فرسوده و پیر می‌شود، در اصل علاوه بر پوست، عروق هم فرسوده و نارسانا می‌شوند و برای همین به وسیله لیزر علاوه بر پوست، رگ‌ها هم درمان می‌شوند. مزوتراپی هم می‌تواند در این جوان‌سازی‌ مفید باشد. (آرایشیک)

بازگشت دوباره موهای ریخته شده
در درمان ریزش مو به وسیله این تکنیک، دارویی که بیمار باید به صورت خوراکی مصرف کند، به صورت موضعی و در محل مورد نظر به فولیکول‌های مو تزریق می‌شود. در ریزش موی هورمونی و ریزش موی آقایان چون عامل این بیماری برای همیشه باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود. در این افراد از روش مزوتراپی به عنوان روش کمکی در کنار دیگر روش‌های درمانی می‌توان کمک گرفت ولی در ریزش مو ناشی از رژیم طولانی مدت یا اعمال جراحی که جذب دارو مختل می‌شود (مثل جراحی روده که بخشی از روده را از مسیر جذب خارج می‌کنند و به همین علت بعد از مدتی دچار کمبود ویتامین به علت عدم جذب می‌شوند و از راه خوراکی قابل جبران نیست)‌ مزوتراپی می‌تواند به این دسته از بیماران کمک بسیار زیادی در جلوگیری از ریزش مو بکند چون علت به وجود آورنده ریزش مو قابل درمان است.

منبع  و منبع