مزوتراپی موی سر

موی سر ممکن است در اثر پیری و افزایش سن به طور طبیعی شروع به ریزش یا کم‌پشت شدن کند، اما عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، بعضی از داروها و عوامل ژنتیکی می‌توانند روند ریزش موها را تسریع کرده و باعث طاسی شوند. مزوتراپی موی سر می‌تواند روشی برای حل این مشکل باشد.

همانطور که قبلا درباره مزوتراپی موی سر توضیح دادیم، این روش برای از بین بردن ریزش مو در خانم‌ها و آقایان انجام می‌گیرد.

ضعیف شدن ناگهانی بنیه موها ممکن است باعث شود که مقادیر زیادی از موی سر در زمان شستن سر یا شانه کردن موها به صورت یک جا بریزد. در صورت مشاهده علائم ریزش شدید موها، باید حتما عفونت‌های احتمالی پوست سر، بیماری‌های غده تیروئید و سایر عوارض پوستی را هم مد نظر داشت و معاینات لازم برای تشخیص آن‌ها را انجام داد، زیرا همه این عوامل می‌توانند با ریزش مو ارتباط داشته یا باعث تشدید آن شوند.

برای کسانی که موهای سالم دارند، از مزوتراپی مو برای مراقبت از موها و پیشگیری از ریزش آن‌ها استفاده می‌شود. در این افراد مزوتراپی باعث افزایش رشد مو شده و آن دسته از فولیکول‌هایی که در فاز تلوژن (فاز استراحت) از چرخه رشد مو مانده‌اند را فعال می‌سازد. به این ترتیب ریزش موها به تأخیر افتاده و فاز فعال رشد آن‌ها طولانی‌تر می‌شود و موها انعطاف‌پذیری و درخشندگی بیشتری پیدا می‌کنند.

در افرادی که موی آسیب‌دیده دارند یا به ریزش مو دچار شده‌اند، از مزوتراپی جهت القا کردن فاز رشد فعال موها، بهبود ساختار مو، رفع سفیدی موها، افزایش ترشح چربی‌های طبیعی (سبوم) از غدد چربی پوست سر و تقویت ماهیچه‌های نگهدارنده موها استفاده می‌شود.

در صورتی که ریزش مو به خاطر ابتلاء به بیماری‌های داخلی مختلف باشد، عمل مزوتراپی موی سر به منظور متوقف کردن روند ریزش موها انجام می‌گیرد.

مزوتراپی نه تنها به توقف روند ریزش موها کمک می‌کند، بلکه موجب رشد مجدد موهایی که فولیکول‌های آن‌ها زنده‌اند ولی در حالت خواب به سر می‌برد، می‌شود. هر چقدر استفاده از روش درمان مزوتراپی را زودتر شروع کنید، شانس باقی ماندن موها و توقف ریزش آن‌ها بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *