چطور پوست شل شده پس از کاهش وزن را ترمیم کنیم؟

پوست شل شده می‌تواند یک مشکل شایع بعد از، از دست دادن مقدار زیادی از وزن در یک دوره کوتاه مدت باشد. هر چند که ممکن است پوست شل شده بهبود یابد، اما برخی از افراد ممکن است برای حذف پوست اضافی نیاز به عمل جراحی داشته باشند.

با توجه به راهنمایی‌های ناتالی کیت، عوامل اصلی در کشش پوست عبارتند از:

  •  سن: همانطور که شما بزرگتر می‌شوید، پوست شما قابلیت الاستیک کمتری پیدا می‌کند.

 

  • ژنتیک: ژن‌ها بر میزان کشش پوست شما در اثر افزایش سن، نقش دارند.

 

  •  مقدار وزنی که کم کرده اید: وقتی مقدار زیادی از وزن خود را در یک زمان کوتاه از دست می‌دهید، مانند جراحی کاهش وزن، پوست شما زمان کمتری دارد تا با بدن شما مطابقت پیدا کند و اگر شما برای مدت زمان طولانی اضافه وزن داشته‌اید، ممکن است به طور دائمی کشیده شود.

 

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید در گذشته، حال و آینده می‌تواند به پوست آسیب برساند.

 

  • تغذیه و مصرف آب: اگر تغذیه متعادل، ویتامین‌ها، و مواد معدنی (به خصوص ویتامین C و E) نداشته باشید و پوستتان را هیدراته نگه ندارید، ممکن است پوست به اندازه‌ای که باید، سالم و محکم نباشد.

 

  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن می‌تواند روند پیری طبیعی پوست را سریعتر کند.

 

 

آنچه شما می‌توانید در مورد این موضوع انجام دهید:

  • از آنجا که ما با هم متفاوت هستیم، هر فرد بعد از کاهش وزن، پاسخ متفاوتی به این مسئله خواهد داشت.  بعضی از مردم ممکن است به سرعت با کاهش وزن وفق پیدا کنند، در حالی که ممکن است دیگران به جراحی نیاز داشته باشند تا پوست اضافی را از بین ببرند.

 

  • ناتالی توصیه می‌کند قبل از جراحی پلاستیک، حداقل یک سال پس از کاهش وزن صبر کنید تا وزن شما تثبیت شود. به یاد داشته باشید که جراحی کانتور، یک جراحی گران و جدی است که نیاز به زمان ریکاوری طولانی دارد. شما ممکن است بتوانید با گزینه‌های دیگری مانند ورزش و رژیم غذایی سالم، تفاوت ایجاد کنید.

 

  • یک برنامه آموزشی قدرتی و تمرینات کاردیو، می‌تواند به کاهش چربی بدن در هنگام ساخت عضلات کمک کند. هنگامی که شما عضله می‌سازید، می‌توانید ظاهر پوست خود را بهتر کنید و ممکن است برخی از شل شدگی‌های پوست را کاهش دهید.

 

اجتناب از شل شدن پوست:

بهترین راه برای جلوگیری از شل شدن پوست پس از کاهش وزن این است که به آرامی وزن کم کنید. حدود نیم تا یک کیلو در هفته. کاهش وزن آرام این امکان را می‌دهد تا حجم عضلانی خود را حفظ کنید. در حالی که چربی‌ها را از دست می‌دهید و همچنین به پوستتان اجازه می‌دهد تا خود را با کاهش وزن تطبیق دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *