عواملی که موجب بوی بد بدن می‌شود

امکان دارد همه ما دچار بوی بد بدن شویم و خبر خوش این است که زمانی که علت را بدانید، پیدا کردن راه حل آسان است. این روش‌های شگفت‌انگیز که می‌تواند موجب بوی بد شما شود را کشف کنید و ببینید در مورد آن‌ها چه کاری می‌توانید انجام دهید.

 

  • اگر غذای حاوی سیر خوردید، مقدار زیادی آب بنوشید.

 

  • استرس بیش از حد: اگر بوی بد بدن‌تان باعث استرس بیشتر شما می‌شود، باید گفت که شما فقط آن را بدتر می‌کنید. استرس باعث می‌شود ما عرق و بو تولید کنیم، پس در آن وقت نفس عمیق بکشیم. دو نوع غدد عرق داریم. غدد اکرین در سراسر بدن ما گسترش یافته و به پوست باز می‌شوند. وقتی ما از طریق آن‌ها عرق می‌کنیم، مایع تبخیر می‌شود تا ما را خنک کند. این غده‌هایی هستند که هنگام تمرین یا گرم شدن عرق می‌کنند و عرق بیشتر از آب و نمک تشکیل شده است.

 

  • نوع دیگر، غدد آپوکرین هستند که به فولیکول‌های موی ما مانند موی زیر بغل می‌رسند. این غدد، یک مایع شیری را در مو خالی می‌کنند. هنگامی که این سیال با باکتری‌های روی بدن ما در تماس باشد، بو را تولید می‌کند. این نوع عرق زمانی ایجاد می‌شود که بدن ما تحت فشار است. بوی مربوط به استرس، بوی عادی استروئیدها خواهد بود.

 

  • غذاهای ادویه دار: اگر امکانش هست یک میان وعده بدون سیر بخورید، بعضی از ادویه جات مانند سیر یا کاری می‌توانند باعث بو دادن پوست شما شود. وقتی ما این ادویه‌جات را هضم می‌کنیم، بدن ما یک گاز حاوی گوگرد را آزاد می‌کند. این بوها برای چند ساعت باقی می‌مانند. این بو از چگونگی تجزیه این ادویه جات و غذاهای اسپایسی توسط بدن ما می‌شود. اجزای بسیاری از ادویه جات آروماتیک، محلول در چربی هستند. به طوری که آن‌ها در چربی بدن شما ذخیره می‌شوند و به عرق و بزاق شما می‌رسند و در طول زمان بوی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *