بهترین روش از بین بردن دانه های سرسیاه

گریتینگ پوست یک روش از بین بردن دانه های سرسیاه برای داشتن پوستی بی عیب و نقص است

حذف دانه‌های سرسیاه بیشتر از یک گام ساده برای مراقبت از پوست است، که در حال حاضر مانند یک مراسم مقدس، مهم شده است. پاکسازی هفتگی منافذ پوست بسیار لذت بخش است، و این لذت بخش بودن تنها محدود به تمیز کردن منافذ پوست خود ما نمی‌شود. همه دوست دارند بدانند که چطور می‌شود منافذ پوست را تمیز کرد؟ مردم شروع کرده‌اند به ابداع روش‌های مختلف و خلاقانه برای پاک کردن دانه‌های سرسیاه پوست. آخرین نمونه این روش‌ها گریتینگ پوست است. شما می‌توانید با این روش از طریق سه مرحله ویژه، تمام کثیفی و چربی پوست را که در اصطلاح به آن گریتس می‌گویند، پاک کنید. مراحل آن به این ترتیب است:

 

ابتدا باید پوست را با یک پاک کننده روغنی پاک کنید، و سپس از یک ماسک خاک رس استفاده کنید. سپس دوباره از پاک کننده روغنی بر روی پوست استفاده کنید. اما این دفعه باید با قدرت پوست را ماساژ داده تا دانه‌های سرسیاه شل شده و چربی اکسیده شده به سطح پوست بیاید و در نهایت حذف شود.

اگر می خواهید کارآیی این روش برایتان به اثبات برسد، تنها کافیست عکس‌های خارج سازی دانه‌های سرسیاه به روش گریتینگ را که در سرتاسر Reddit موجود هست، ببینید. (البته ممکن است خیلی خوشایند نباشد). با این که این تصاویر بسیار قانع کننده هستند، مهم است که در هنگام انجام این روش، زیاده روی نکنید. ماساژ پاک کننده‌های روغنی بر روی پوست می‌تواند موجب شل شدن دانه‌های سیاه پوست و بیرون آمدن آن‌ها شود، اما چیزی که باعث نگرانی می‌شود این است که ماساژ شدید ممکن است موجب تحریک پوست و التهاب پوست‌های حساس شود، بنابراین باید آن را به آرامی انجام دهید.

به جای مرحله ماسک خاک رس، از چیزی استفاده کنید که بر روی دانه‌های سیاه تاثیر بهتری داشته باشد. محصولی که حاوی موادی باشد که به پاک کردن دانه‌های سرسیاه کمک کند. مثل محصولاتی که حاوی اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک هستند. اگرچه خاک رس یک پاک کننده خوب است، اما دانه‌های سرسیاه را هدف قرار نمی‌دهد.

پس نتیجه می‌گیریم با این که ممکن است گریتینگ پوست موجب حذف دانه‌های سرسیاه شود، اما لازم نیست که همیشه از آن استفاده شود، در غیر این صورت باید همیشه در حال ماساژ دادن شدید پوست باشید و ممکن است به پوست شما آسیب برساند. در عوض سعی کنید آن را با محصولات حاوی اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک تعویض کنید تا بدون آسیب رساندن به پوست، دانه‌های سرسیاه را از آن خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *