بوتاکس

بوتاکس یک داروی تزریقی است که برای از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت استفاده می‌شود. این چین و چروک‌ها بر اثر انقباض‌های پی در پی در نقاط خاصی از صورت مثل پیشانی و خط خنده ایجاد می‌شود. از بوتاکس اغلب برای رفع چین و چروک پیشانی، خط اخم، خطوط اطراف چشم،خطوط افقی روی پیشانی، خط خنده و گردن استفاده می‌شود.

تزریق بوتاکس باعث مسدود شدن مسیر سیگنال‌های عصبی به ماهیچه‌ها، و باعث جلوگیری از انقباض بیشتر ماهیچه‌ها و نرم و آرام شدن آن‌ها می‌شود. بوتاکس خیلی سریع عمل می‌کند و می‌توانید به سرعت نتیجه‌اش را ببینید.

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می‌کشد و نیازی به بیهوشی ندارد. این کار به وسیله سوزن‌های خیلی نرم و کوچک انجام می‌شود که بسیار کم درد است. عمل تزریق به این صورت انجام می‌گیرد که بعد از ضد عفونی کردن پوست، پزشک با استفاده از سرنگ، مقدار کمی بوتاکس را در محل مورد نظر تزریق می‌کند. انجام این عمل در شرایط عادی ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن شخص می‌تواند خیلی عادی به فعالیت‌های روزانه‌اش بپردازد. پس از تزریق به طور معمول ۳ الی ۷ روز طول می‌کشد تا تأثیر کامل آن را بر روی پوست مشاهده کنید.

جراحان پلاستیک از بوتاکس برای کاهش خطوط بین چشم، کاهش خطوط پیشانی، کاهش خطوط بونی در بالای بینی، از بین بردن خطوط اطراف چشم، خطوط به جا مانده از بالا کشیدن ابرو‌ها، درمان تعریق کف دست و زیر بغل، کاهش چروک گردن، درمان افتادگی بالا و پایین لب، و تعادل و تنظیم ماهیچه‌های دو طرف صورت استفاده می‌کنند.

 

تزریق بوتاکس کاملاً بی خطر و ایمن است و علاوه بر زیبایی کاربرد درمانی هم دارد. برای افرادی که با سر درد‌های زیادی مواجه می‌شوند، از بوتاکس به عنوان درمان استفاده می‌شود. همینطور این روش درمانی برای قطع و یا بهبود میگرن مفید است.

علاوه بر این تزریق بوتاکس تعریق زیاد در نواحی کف دست، زیر بغل و .. را کاهش می‌دهد. تعرق زیاد یک اختلال شایع است که باعث ایجاد استرس و ناراحتی‌های زیادی می‌شود و در صورتی که درمان نشود، ممکن است در تمام طول زندگی فرد، ادامه داشته باشد. به وسیله بوتاکس به راحتی می‌توانید این مشکلات را حل کنید.

 

تأثیر تزریق بوتاکس حداقل ۴ الی ۶ ماه بر روی پوست باقی می‌ماند و عمل‌کرد ماهیچه‌ها بعد از آن باز می‌گردد و خطوط و چروک روی پوست دوباره بر روی پوست ظاهر می‌شود اما این خطوط خفیف‌تر و کم عمق‌تر از قبل خواهند بود. با این حال بیمار می‌تواند در صورت تمایل، مجدداً تزریق نماید.

 

کلینیک زیبایی الماس که بزرگترین کلینیک زیبایی رشت است، افتخار دارد خدمات بوتاکس را با جدیدترین و به روز‌ترین تجهیزات به هموطنان عزیزمان ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *