از بین بردن خال

خال‌های پوستی ممکن است در جاهای مختلف صورت و بدن ما ظاهر شوند. در این مطلب شما را با برخی روش‌های از بین بردن خال پوستی آشنا می‌کنیم.

برای رفع خال پوستی راه‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از روش‌های گوناگون به نوع خال و اندازه آن بستگی دارد. برخی خال‌های کوچک و بی‌خطر را می‌توان به کمک روش‌های خانگی و سنتی درمان کرد. اما ممکن است خال پوستی بزرگ و گاهی سرطانی باشد در این صورت هرگونه دستکاری آن منجر به مشکلات پوستی خواهد شد.

برخی راه‌های خانگی و مواد طبیعی جهت از بین بردن خال پوستی را در ادامه آورده‌ایم.

پوست موز:
پوست موز حاوی آنزیم‌های طبیعی و اسیدهایی مانند اسید اسکولیک و اسید آسکوربیک است که به رفع خال پوستی کمک می‌کند. یک تکه از پوست موز را از قسمت سفید رنگ داخل، روی خال قرار داده و آن را به کمک یک باند یا نوار چسب، ثابت کنید. اجازه دهید کل شب پوست موز روی خال بماند. این روش را تا زمانی که خال ناپدید شود، تکرار کنید.

روغن کندر:
خواص موجود در روغن کندر باعث سفت شدن پوست اطراف خال، جذب روغن‌های اضافی و خشک شدن آن می‌شود. این روغن موجب می‌شود خال به صورت یک زخم در آمده و به تدریج زخم بهبود یابد. ۱ الی ۲ قطره روغن کندر را روی خال زده و بگذارید تا خشک شود. این روش را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار نمایید.

آلوئه ورا:
آلوئه ورا یک عامل تسکین دهنده پوست است که حاوی پلی ساکاریدها، تانن‌ها، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و سلامت طبیعی پوست را بر می‌گرداند. برای استفاده از این روش ابتدا پوست قسمتی که خال روی آن قرار گرفته است را تمیز کنید. آلوئه ورا را نصف کرده و ژل آن را خارج کنید. ژل را روی خال قرار دهید. سپس آن را با استفاده از یک چسب یا باند نخی ببندید و اجازه دهید ۳ ساعت بماند. این روش را دوبار در روز تکرار کنید.

گل کلم:
گل کلم حاوی ویتامین C است که می‌تواند موجب خشک شدن خال و افتادن آن شود. آب تکه‌ای کوچک از گل کلم تازه را گرفته و آن را روی محل خال مالش دهید. حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب بشویید. این روش را چندین بار در روز تکرار کنید تا خال‌های شما ناپدید شود.

تمامی روش‌هایی که گفته شد، برای خال‌های کوچک و غیر سرطانی هستند. در صورت استفاده از این روش‌ها باید هر بار درمان را تکرار کرده و مدت زیادی را برای به دست آوردن نتیجه صبر کنیم. در صورتی که خال از نوع خطرناک باشد، بهترین راه از بین بردن خال مراجعه به پزشک است. امروزه با روش‌های پزشکی همچون لیزر خال و میکرونیدلینگ و روش‌های پاکسازی پوست نظیر میکرودرم ابریژن می‌توان خال پوستی را رفع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *