مزوتراپی مو

مزوتراپی مو در اصل یک روش درمانی جایگزین است که برای درمان ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه به کار می‌رود. اثربخشی این روش از طریق تنظیم مقدار عوامل رشد، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در پوست سر بیمارانی است که دچار ریزش مو شده‌اند.

بدون تردید، مزوتراپی امروزه به عنوان یکی از سریع‌ترین راهکارها برای درمان ریزش مو از طریق بازیابی تعادل هورمونی و غلبه بر تأثیر منفی هورمون دی‌هیدرو تستوسترون (DHT) بر ریزش موی سر شناخته می‌شود.

پزشکان زیبایی امروزه از روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان استفاده می‌کنند. این که کدام روش مناسب‌تر است، بستگی به علت و میزان طاسی و همچنین جنسیت فرد دارد. در این میان مزوتراپی یکی از روش‌های بسیار موفق برای درمان ریزش مو به شمار می‌رود.

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو در روز کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد و از نظر ظاهری هم به چشم نمی‌آید. از طرف دیگر بعضی افراد ممکن است دچار ریزش شدید موی سر شوند و لکه‌های طاسی یا کچلی بزرگ و ناخوشایندی روی سرشان ایجاد شود.

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که از طریق تزریق داروها، ویتامین‌ها و عناصر غذایی به داخل پوست سر عمل می‌کند و به چند روش مختلف قابل اجرا است. داروهای تزریقی در روش مزوتراپی به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلی‌متری پوست سر (محل وجود فولیکول‌های مو) قرار داده می‌شود. این روش کاملا بدون درد است. به این ترتیب بر تأثیر پوست سر به عنوان یک مانع در برابر رشد موها غلبه می‌شود و مقدار کافی از داروها و مواد تقویت‌کننده رشد مو دقیقا در همان نقطه‌ای که لازم است، تأمین می‌شود.

انجام عمل مزوتراپی روی پوست سر زمان زیادی نیاز ندارد و  در حدود ۴۰ دقیقه می تواند انجام شود.

انتخاب ترکیب دارویی که در روش مزوتراپی تزریق می‌شود، به صورت اختصاصی برای هر بیمار انجام می‌گیرد و این ترکیب بر اساس وضعیت سلامت عمومی بیمار و نوع عارضه‌ای که باعث ریزش مو در او شده است، توسط پزشک زیبایی تعیین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *