میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از آسان‌ترین و مؤثرترین درمان‌های ضد پیری است که کاملاً غیر تهاجمی بوده و می‌تواند چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن را از بین برده و پوست را جوان و شاداب کند. این روش درمان برای سایر مشکلات پوستی نظیر رفع جای زخم، جای جوش، چروک گردن، درمان ترک‌های پوستی و جوان‌سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روش میکرودرم ابریژن، کل پوست را در معرض تماس با یک ماده معدنی بی‌ضرر که پودر اکسید آلومینیوم نام دارد، قرار می‌دهند که این پودر با داشتن کریستال‌های ریز باعث ساییده شدن پوست می‌شود و بافت‌های مرده از بین برده و پوست را ترمیم می‌کند.

از مزایای میکرودرم ابریژن می‌توان به این نکته اشاره کرد که در این درمان، بیمار نیاز به آمادگی قبلی ندارد و همینطور پس از انجام درمان نیز، نیاز به استراحت نیست. تنها ممکن است تا یک روز مختصری قرمزی روی پوست صورت دیده شود که بعد از آن رفع می‌شود. این روش بدون درد بوده و نیازی به بی‌هوشی یا بی‌حسی ندارد.

هنگام انجام میکرودرم ابریژن ابتدا پوست تمیز می‌شود و از هر گونه آرایش و چربی پاک می‌شود. سپس سایش پوست در جهات مختلف و روی قسمت‌های مورد نظر انجام می‌گیرد.

میزان سایش پوست و مدت زمان مورد نیاز برای انجام آن را پزشک تعیین می‌کند زیرا میزان سایش، بسته به نوع پوست، میزان چین و چروک و یا جای زخم روی پوست، برای هر فرد متفاوت است.

پس از انجام میکرودرم ابریژن باید نکاتی را رعایت کنید. تا حد امکان زیر نور آفتاب قرار نگیرید و در صورت نیاز از کرم ضدآفتاب به میزان کافی استفاده کنید. همچنین لازم است از ماساژ شدید صورت و کشیدن پوست خودداری کنید.

درمان میکرودرم ابریژن با توجه به نوع پوست، به چند جلسه درمان نیاز دارد که برای هر فرد متنوع بوده و می‌تواند حدودا ۵ تا ۱۰ جلسه باشد. بنابراین برای استفاده از این روش درمان باید ایتدا با پزشک مشورت کنید تا نوع پوست و تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام درمان مشخص گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *