مزایای بوتکس

یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی و جلوگیری از پیری در سال‌های اخیر، استفاده از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت است. بهتر است قبل از شروع درمان، مزایای استفاده از بوتاکس را بیشتر بدانیم.

تزریق بوتاکس یکی از سریع‌ترین روش‌های از بین بردن چین و چروک صورت و اطراف چشم‌ها است. این روش بدون نیاز به جراحی بوده و مطالعات پزشکی نشان داده است که استفاده از بوتاکس در افراد زیر ۶۵ سال کاملا بی‌خطر است.

علاوه بر از بین بردن چروک‌ها، از بوتاکس برای توقف اسپاسم‌های عضلانی ناشی از دیستونی گردن و انحراف چشم (استرابیسم) نیز استفاده می‌شود.

از مزایای بوتاکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بوتاکس درمان موقت است و اگر پس از یک بار تزریق پشیمان شدید و دوست نداشتید که به درمان ادامه دهید پس از مدتی پوست شما به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.
  • بوتاکس زود به نتیجه می‌رسد و پس از چند ساعت تا چند روز شما اثرات آن را مشاهده خواهید نمود. این روش روی برخی افراد بهتر جواب می‌دهد ولی به طور کلی آمار نشان می‌دهد که این دارو تقریبا برای همه موثر است.
  • بوتاکس علاوه بر درمان چروک‌ها، خطوط ناشی از حالات خاص صورت نظیر خطوط خنده و اخم را نیز از بین می‌برد.
  • پروسه تزریق بوتاکس بسیار کوتاه است و معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.
  • ریسک انجام بوتاکس بسیار پایین است و سلامت انسان را به خطر نمی‌اندازد اما با این وجود زنان باردار باید از انجام بوتاکس پرهیز کنند.

مزایای استفاده از بوتاکس بسیار زیاد است. علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، بوتاکس در بهبود درد مفاصل نیز موثر است. مطالعات اولیه نشان داده است که تزریق بوتاکس در کاهش دردهای آرتریت و ورم مفاصل به مدت ۳ الی ۱۲ ماه موثر بوده است. هنوز مطالعات زیادی برای اینکه آیا بوتاکس یکی از راه‌های درمان درد مفاصل است یا نه باقی مانده است.

بوتاکس باید توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود. اگرچه در برخی مواقع افراد حرفه‌ای نیز بوتاکس‌های خطرناک و بی‌اثری را انجام می‌دهند. بوتاکس حتما باید در محیط پزشکی انجام شود تا در شرایط اضطراری مثل واکنش‌های آلرژیک اقدامات لازم توسط پزشک انجام شود.