شستشوی صورت

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که هر چند وقت یکبار باید صورتمان را بشوییم؟ واقعا برای دفعات شستشوی روزانه صورت، عدد مشخصی وجود دارد؟

بله عزیزان! برای شستشوی صورت دفعات معینی مشخص شده است. دو بار در روز، صبح و شب خوب است. اما پاسخ دقیق‌تر این است که شما باید پوست خود را بشناسید و نشانه‌هایی که ممکن است صورت‌تان را بیش از حد یا ناکافی بشویید، را بیاموزید.

برای انواع پوست های خشک

اگر پوست خشک یا مختلط دارید، نباید فکر کنید که به این معناست که  می‌توانید از شستن پوست‌تان صرف نظر کنید. در بیشتر موارد، هنوز هم باید صورت خود را دو بار در روز بشویید. شما باید جرم ها را از منافذ پوست خود بیرون بیاورید تا پوست بتواند نفس بکشد و به همین ترتیب هر گونه محصولی که به صورت خود می‌زنید، جذب پوست‌تان شود. بدون تردید می‌توان گفت که هرگز نباید با آرایش بخوابید. حتی اگر در آن روز آرایش نکرده باشید، بازهم خوب است که صورت خود را شست‌وشو دهید. فقط مطمئن شوید که برای شستن صورت خود از یک محصول مرطوب کننده مناسب پوست خودتان استفاده می‌کنید.

برای انواع پوست های چرب

چیزهایی وجود دارد که هرگز نمی‌توانند بیش از حد تمیز باشند! چهره شما یکی از آن‌هاست. اگر پوست بسیار چرب دارید، شست‌وشوی بیش از حد در طول روز می‌تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد و به این ترتیب باعث تولید روغن بیشتری شود. تمیز کردن شدید پوست می‌تواند موجب تشدید آکنه و باعث التهاب شود. بنابراین با اینکه نامعقول به نظر می‌رسد، افرادی که دارای پوست چرب هستند معمولا باید صورت خود را کمتر از کسانی که دارای پوست خشک‌تر هستند شست‌وشو دهند.

بعد از ظهر زمانی است که پوست معمولا نیاز به حذف آرایش و سایر آثار دیگر دارد. اما پس از یک دوره اولیه، صرف نظر کردن از شست‌وشوی صبحگاهی پوست در طول یک ماه می‌تواند به متعادل کردن چربی پوست شما کمک کند. فقط مطمئن شوید که با یک روبالشی بسیار تمیز می‌خوابید!

همه چیزهایی که گفته شد و اینکه چقدر باید صورت خود را بشویید، بستگی به شیوه زندگی شما دارد. اگر بعد از ظهر عرق کرده باشید ممکن است بخواهید وسط روز صورت خود را بشویید یا مثلا آرایش خود را پاک کنید، اما غیر از آن، ۱ یا ۲ بار در روز کافی است.

یکی دیگر از عواملی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آیا شما از محصولات مناسب (پاک کننده، مرطوب کننده و غیره) استفاده می‌کنید؟ نه فقط اینکه چقدر پوست‌تان را می‌شویید. اگر شما از نوع پوست خود مطمئن نیستید، حداقل یک بار با یک پزشک پوست یا زیبایی ملاقات داشته باشید تا یک رژیم پوستی مناسب برای شما تجویز کند. فقط به خاطر داشته باشید، هدف این است که پوست خود را مرطوب و شاداب نگه دارید، نه خشک یا بیش از حد چرب.به شما عزیزان است.

 

کلینیک زیبایی الماس، بزرگترین کلینیک زیبایی رشت، به مدیریت دکتر مریم فردوسی آماده ارائه انواع خدمات پوست و مو و همینطور مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *