انواع ماسک صورت خانگی برای داشتن پوستی سالم و درخشان

این ماسک‌های خانگی می‌توانند برای انواع مشکلات پوست استفاده شوند. از پوست خشک و ترک خورده و تیره گرفته تا تجمع آکنه‌ها. سعی کنید هر زمان که امکان دارد از مواد تشکیل دهنده ارگانیک استفاده کنید، زیرا پوست صورت شما از سایر قسمت‌های بدن شما نازک‌تر است و می‌تواند بسیار راحت‌تر سموم را جذب کند. برای دستور العمل‌های ماسک که به عسل نیاز دارند، گیاهخواران می‌توانند از کمی موز به جای آن استفاده کنند، یا کلا آن را حذف کنند. هنگامی که وقت شستن ماسک رسید، مطمئن شوید که در سینک یک ظرف قرار می‌دهید تا ذرات بزرگتر ماسک وارد راه آب نشود و آن را مسدود نکند.

 

ماسک آووکادو و عسل برای پوست خشک
این ماسک، برای پوست خشک و پوسته پوسته شده عالی است. روغن آووکادو و نارگیل رطوبت را به پوست باز می‌گردانند، و عسل به درمان ناراحتی‌های پوستی کمک می‌کند. بهترین بخش این است که شما می‌توانید بقیه ماسک را که برای صورت خود استفاده نمی‌کنید بخورید.

  • نصف آووکادوی بسیار رسیده
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل

آووکادو را تا زمانی که صاف و خامه‌ای شود، له کنید و سپس در بقیه مواد تشکیل دهنده مخلوط کنید. آن را به صورت خود بزنید، به دور چشم نزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند. پوست خود را با پارچه مرطوب، و گرم پاک کنید و یا صورت خود را ‌با آب گرم بشویید.

 

ماسک مرطوب کننده جو دوسر
برای پوست خشن و خشک، جو دوسر تسکین دهنده است و برای درمان زخم اگزما و آکنه عالی است. جو با عسل و ماست همراه شده و یک ماسک آرام کننده و احیا کننده برای تمام انواع پوست است.

  • یک سوم فنجان جو فوری
  • نصف فنجان آب داغ
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده شیرین نشده

به بلغور جو دوسر آب اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا آب را جذب کند. ماست و عسل را اضافه کنید و به وسیله یک مخلوط کن آن را خوب ترکیب کرده و صاف کنید. آن را به صورت خود بزنید، ۱۰ دقیقه صبر کنید، بعد با آب گرم بشویید و صورت‌تان را خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *