ترفند‌های سریع برای بهتر شدن پوست و مو

آیا می‌شود پوست را روشن‌تر و نرم‌تر کرد؟ آیا ممکن است موها ابریشمی‌تر، قوی‌تر و حجیم‌تر شود؟ آیا ممکن است زیبا‌تر شدن پوست و مو بدون نیاز به هزینه‌های زیاد سالن‌های زیبایی انجام شود؟ بله کاملا!

خانم‌های جوان اغلب به دنبال راه حل‌های فوری برای مشکلات پوست و موی خود هستند و انتظار دارند که این روش‌ها جادو کرده و مشکلاتشان را حل کند. اما نمی‌توان طبیعت را در طول یک شب عوض کرد. کوچکترین بذر گیاه هم قبل از اینکه بتواند شکوفه بزند، باید کاشت و پرورش داده و مراقبت شود. با این حال در این مطلب، برخی از دستور العمل‌های جادویی و طبیعی که برای پوست و مو نتایج شگفت آوری دارند را به شما معرفی می‌کنم:

۱. برای پوست خسته، چرب و مختلط

پوست را با ماست یخ زده و کمی شکر ماساژ دهید. حال ورقه‌های پرتقال را به آرامی روی پوست بکشید تا زمانی که شکر‌ها آب شوند. صورت را با آب یخ شستشو دهید و تفاوت را ببینید.

 

۲. برای پوست خسته، کدر و خشک

پوست را با پاپایا ماساژ دهید. سپس با مخلوط کردن جو و عسل همراه با شیر سرد یک اسکراب درست کنید و به پوست بزنید. با شیر یخ و آب بشویید و بعد خشک کنید.

 

۳. بهبود موهای وز

این اسپری ساده، سریع و آسان را امتحان کنید. دو لیمو بردارید و دو فنجان آب را بجوشانید تا به نصف مقدارش برسد. مایع را داخل بطری اسپری بریزید و روی موهایتان اسپری کنید. نه تنها یک درخشندگی طبیعی به مو می دهد، بلکه موهای وز و معلق در هوا را از بین می برد.

۴.  برای رنگ موی طبیعی

اگر موهایتان رنگ قهوه‌ای دارد و وقت نداشته باشید حنا بگذارید و یا آن را رنگ کنید، چند برگ از رزماری را بردارید و آنها را در ۲ فنجان آب همراه با ۲ قاشق چایخوری چای سیاه بریزید و بگذارید بجوشد تا مقدارش به نصف کاهش پیدا کند. آن را با  یک چهارم فنجان شامپو مخلوط کنید و هر زمان که خواستید شامپو بزنید، از این مخلوط استفاده کنید. شامپو را برای حدود ۱۵ دقیقه روی موهای خود قرار دهید و تفاوت آن را ببینید.

۵.  برای صاف کردن کمر

اگر قصد دارید یک لباس پشت باز بپوشید و دوست دارید پوستی صاف داشته باشدباید از یک اسکراب خوب استفاده کنید. در اینجا یک درمان خانگی سریع را به شما معرفی می‌کنیم. ۱ فنجان نمک دریایی را با نصف فنجان روغن زیتون مخلوط کنید. ۵ قطره روغن نارگیل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را در یک شیشه بریزید و قسمتهایی از بدن را که می‌خواهید، اسکراب کنید. در آخر با یک حوله مرطوب پاک کنید.

 

۶.  مقابله با تیره‌گی زیر چشم

از چای بابونه کیسه‌ای استفاده کنید و آنها را در فریزر بگذارید. نیمی از خیار را بردارید و در اطراف ناحیه چشم ماساژ دهید و سپس چای کیسه‌ای را ۱۰ دقیقه روی چشم‌های خود قرار دهید. شما یک تفاوت فوری در ظاهر خود احساس خواهید کرد.

۷.  لیفت صورت فوری

صورت خود را با آب یخ شستشو دهید و یا به راحتی، یک تکه یخ را با یک قاشق سوپ خوری عسل روی صورت بمالید. یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند و سپس آن را روی پوستتان قرار دهید تا خشک شود. شما کشش پوست را احساس خواهید کرد. سپس صورت را با آب سرد یخی بشویید.

۸. چشمانتان خسته است؟

ساعت‌های طولانی در محل کار، پس از آن خرید و انجام کارهای دیگر، می‌تواند خسته کننده باشد. من پیشنهاد می‌کنم این شستشوی شگفت انگیز را انجام دهید که فورا به چشمان شما احساس تازگی و نشاط دهد. آب یخ زده را در یک کاسه قرار دهید و چند قطره آب گل رز و ۲-۳ قطره عسل در آن بریزید. و یک چشمتان را داخل آن قرار دهید. می‌توانید کمی چشم خود را در آن باز کنید و سپس ببندید. مایع را پاک کنید و از همان آب برای چشم دیگر استفاده کرده و این کار را تکرار کنید. پس از این، به چشم‌هایتان آب معدنی سرد بزنید. ممکن است ابتدا کمی چشمتان قرمز شود، اما به زودی از بین می‌رود و در عرض چند دقیقه چشمان شما احساس طراوت می‌کند.

 

۹. مراقبت سریع از مو

اگر زمان کافی برای شامپو زدن و سشوار کردن موهای چرب خود ندارید، پودر تالک و آملا را بر روی برس موی خود بریزید و موی سر خود را برگردانید و و از پشت گردن تا نوک موها شانه کنید. حالا موهای خود را به عقب برگردانید. چربی موی سرتان در عرض چند دقیقه از بین رفته است.

 

این ها تنها چند راز زیبایی هستند. از آنها استفاده کنید و لذت ببرید، اما هرگز آنها را با یک رژیم منظم مراقبت از پوست و مو جایگزین نکنید. در صورتی که مایلید زیبایی پوست و موی‌تان سریع‌تر حاصل شود با یک پزشک مشورت کنید. پزشکان ما در مرکز زیبایی الماس، مجهز‌ترین مرکز زیبایی رشت، آماده ارائه مشاوره و همینطور تمامی خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *