درمان قوی ضد پیری با لایه برداری

درمان پوست توسط یک لایه بردار قوی و حرفه‌ای می‌تواند مثل فشار دادن دکمه ریست برای صورت عمل کند. با این کار تمام سلول‌های مرده پوست که در طول زمان روی پوست ایجاد شده و باعث پیری می‌شود لایه برداری می‌شود و تبدیل به یک پوست زیرین تازه و جوان‌تر می‌شود. بیشتر لایه بردارهایی که می‌شناسید از اسیدها و یا آنزیم‌های میوه استفاده می‌کنند تا لایه‌های مرده پوست را شل کند، اما گزینه دیگری وجود دارد که از رتینول استفاده می‌کند. اگر چه این چیز تازه‌ای نیست و اخیرا در مطب‌ها و سالن‌های اسپا یک درخواست بسیار محبوب تر شده است.

در واقع لایه برداری رتینول، درمان فوق العاده قوی ضد پیری است که امروزه در حال پیشرفت است

کارولین جیکوب می‌گوید: لایه بردارهای رتینول از ویتامین A به عنوان عامل لایه برداری استفاده می‌کنند. هر چند که گاهی اوقات بسته به نوع پوست مشتری و نیازهای شخصی، با دیگر عوامل لایه برداری همراه می‌شود. ویتامین A نتایج صاف و جوان سازی را به پوست می‌دهد که می‌توان از دیگر لایه بردارها انتظار داشت، اما با مزایای بیشتر که با خواص ضدپیری همراه است.

 

لایه بردارهای رتینول بسیار مؤثر هستند چون رتینول خالص با توجه به اندازه مولکولی کوچکی که دارد قادر به نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست است. آن‌ها برای اکثر انواع پوست مناسب هستند، اما برای افرادی که دارای آکنه، مشکلات رنگدانه و علائم قابل رویت پیری هستند، بسیار موثر هستند. هرچه که مردم بیشتر تحصیل کرده می‌شوند و مزایای فراوان رتینول را متوجه می‌شوند، این لایه بردارها بیشتر معروف می‌شوند. در  گذشته مردم تنها رتینوئیدها را با آکنه مرتبط می‌دانستند. اما امروزه بسیاری از زنان، با نسخه یا بدون نسخه، در حال اضافه کردن یک رتینوئید به روتین مراقبت از پوست خود هستند.  بنابراین کاملا منطقی است که آن‌ها این ماده را به شکل یک لایه بردار حرفه‌ای بدانند.

دکتر راس می‌گوید شما متوجه مزایای کوتاه مدت و دراز مدت یک لایه بردار رتینول خواهید شد و با مصرف آن، پوست بیشتر احساس هیدراته خواهد کرد، خطوط و چین و چروک‌ها کاهش خواهد یافت، قابلیت ارتجاعی پوست بیشتر خواهد شد و صورت‌تان پر‌تر خواهد شد، و تجزیه کلاژن به طور طبیعی در پوست کند خواهد شد. برای پوست‌های مبتلا به آکنه، شکستگی‌ها آرام خواهد شد و زخم‌ها کاهش خواهد یافت. به طور کلی، لایه بردارهای رتینول به حفظ ظاهر و سلامت پوست کمک می‌کنند.

 

مانند اکثر لایه برداری‌هایی که در مطب پزشک انجام می‌شود که عمدتا قوی‌تر از آنهایی است که در خانه استفاده می‌شوند، کمی زمان از کار افتادگی وجود خواهد داشت. دکتر جیکوب می گوید: بسته به قدرت لایه برداری، به طور معمول پوسته پوسته شدن خفیف به مدت دو تا سه روز بعد از درمان وجود دارد. و دکتر راس توصیه می کند: بهتر است تا حدود یک هفته پس از لایه برداری پوست هیچ جلسه کاری یا رویداد مهم را در برنامه خود نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *