اغلب خانم‌ها و آقایانی که مایل به انجام لیزر مو‌های زائد بدنشان هستند، در مورد نحوه مراقبت‌های بعد از لیزر کنجکاوند. اینکه لیزر در خانم‌ها و آقایان با یک راهکار و روش انجام می‌شود یا متفاوت است؟ یا مراقبت‌های بعد از لیزر برای هر دو جنس یکسان است یا خیر؟ بیشترین سوالاتی‌ست که مطرح می‌شود.

نحوه انجام لیزر در خانم‌ها و آقایان متفاوت نیست اما چون پوست و موی آقایان ضخیم‌تر است و پوستشان هم اغلب تیره‌تر است، در واقع برای انجام لیزر مو‌های زائد آقایان به احتیاط‌های بیشتری نیاز است. اما این احتیاط بی پاسخ باقی نمی‌ماند، چرا که مو و پوست‌های تیره‌تر و ضخیم‌تر به لیزر بهتر جواب می‌دهند و همیشه نتیجه بهتری می‌گیرند. به همین دلیل است که در جلسه‌های اول باید انرژی متناسب با نوع پوس و موی افراد انتخاب شود که پوست دچار آسیب نشود.

همانطور که گفته شد تفاوت‌های جنسیتی، تاثیری در اثربخشی لیزر ندارد. اما در خانم‌هایی که اختلال‌های هورمونی دارند، یا در آقایانی که مو‌هایشان در اثر تحریک هورمون‌های مردانه ایجاد شده‌اند، ممکن است چند سال بعد از لیزر، مو‌های نواحی لیزر شده، به شکل کرکی برگردند. این افراد باید پس از رشد مجدد مو‌ها، دوباره برای لیزر اقدام کنند.

 

میزان پاسخ‌دهی لیزر مو‌های زائد به رنگ پوست، رنگ مو و تکنولوژی و سیستم لیزر به کار گرفته شده ارتباط دارد. برخی از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های لیزر دارای اثربخشی بالایی هستند. این اثربخشی بطوری است که بعد از یکی، دو جلسه اول لیزر، رشد مو‌های زائد به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. اما بعضی از دستگاه‌های لیزر تکنولوژی ضعیف‌تری دارند و به تعداد جلسات بیشتری برای کاهش مو‌های زائد نیاز است.  کلینیک زیبایی الماس، بزرگترین کلینیک زیبایی استان گیلان و رشت، مجهز به جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا است و لیزر مو‌های زائد خانم‌ها و لیزر مو‌های زائد آقایان را در کمترین زمان و با بهترین عملکرد ممکن به انجام می‌رساند.

در مورد مراقبت‌های بعد از لیزر خانم‌ها باید بیشتر احتیاط کنند و باید از علایقی مثل حمام آفتاب و برنزه کردن دوری کنند. هرچند که آقایان هم در این مورد باید احتیاط کنند اما بطور معمول این عمل در خانم‌ها بیشتر شایع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *