جوان‌سازی با میکرونیدلینگ

چین و چروک‌های پوست صورت، سوختگی‌های ناشی از آفتاب و نازک شدن پوست مواردی هستند که موجب پیری پوست شده و ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. جوان‌سازی با میکرونیدلینگ روشی است که می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کرده و ظاهر بهتری به آن ببخشد.

در جوان‌سازی با میکرونیدلینگ روش درمان به گونه‌ای است که تعدادی سوزن بسیار ظریف و استریل با عمق و سرعت خاص، به طور همزمان وارد لایه درم در پوست می‌شوند. در این زمان سیستم ایمنی بدن فعال شده و سبب افزایش انتشار فاکتورهای رشد و تولید رشته‌های پروتئینی می‌شود. این رشته‌ها که وظیفه استحکام و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست را به عهده دارند، عامل اصلی در جوان‌سازی پوست هستند. به این صورت میکرونیدلینگ موجب افزایش ضخامت لایه درم می‌شود و چروک‌های موجود روی پوست را کاهش می‌دهد.

میزان عمق فرو رفتگی سوزن و سرعت نفوذ آن توسط پزشک تعیین می‌شود که براساس نوع پوست و هدف مورد نظر متفاوت است.

در این روش نفوذ سوزن به داخل پوست باید به حدی باشد که خونریزی‌های ظریف داخل پوست ایجاد گردد. در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ می‌شود اما تخریب نمی‌شود، بنابراین پوست در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود. در واقع در این روش از فرآیند ترمیم طبیعی خود بدن جهت درمان عملکرد و ساختار پوست استفاده می گردد.

جوانسازی با میکرونیدلینگ می‌تواند برای رفع چین و چروک‌های پوست در همه قسمت‌های بدن شامل صورت، گردن، بالای سینه و شانه‌ها، بازوها، دست‌ها، پاها، شکم و کمر استفاده شود.

روش میکرونیدلینگ پوست صورت، یک روش کاملاً ایمن برای همه افراد به خصوص کسانی است که رنگ پوست تیره‌تری دارند. این روش باعث از دست رفتن رنگدانه‌‌های پوست نخواهد شد.

میکرونیدلینگ دقیقاً از همان طریقی که در درمان ضایعات رنگدانه‌ای مؤثر است، می‌تواند با ریزش لایه سطحی پوست در رفع لکه‌های پیری و کاهش شکل ظاهری آن‌ها تأثیر فراوانی داشته باشد.

براساس تحقیقات علمی، ایجاد کانال‌های بسیار ریز بر روی پوست به وسیله میکرونیدلینگ و متعاقباً وارد کردن یک ماده دارویی به داخل آن، رویکردی نوین در حوزه جوان‌سازی پوست به شمار می‌رود. این روش کمبود طبیعی آب بدن و ذخیره کلاژن را جبران می‌نماید. نتایج این روش بلافاصله قابل مشاهده نیست، اما بعد از انجام چندین جلسه میکرونیدلینگ، بهبود نواحی مورد درمان کاملاً مشهود است.

در روش جوان‌سازی با میکرونیدلینگ، در واقع از فرآیند ترمیم طبیعی خود بدن جهت درمان عملکرد و ساختار پوست استفاده می‌گردد. به همین دلیل از آن به عنوان یکی از طبیعی‌ترین روش‌های جوان‌سازی و رفع چین و چروک‌های پوست یاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *