درمان با بوتاکس

درمان با بوتاکس می‌تواند چین‌های و خطوط عمیق صورت و همچنین چروک‌های ناشی از کهولت سن را کاهش داده و باعث زیبایی و شادابی پوست شود.

تزریق بوتاکس به طور معمول برای بهبود زیبایی صورت با صاف کردن خطوط ناشی از اخم و فعالیت عضلات، در قسمت بالای صورت به کار می‌رود و به عنوان یکی از رایج‌ترین عمل زیبایی در دنیا شناخته می‌شود.

علت تفاوت هزینه درمان با بوتاکس توسط پزشک، استفاده از مواد استاندارد و تایید شده وزارت بهداشت است که طبیعتا به علت هزینه ماده اولیه است.

خطوط هیپرکنتیک مثل خطوط اخم و خنده،‌ حاصل انقباض‌های مکرر عضلاتی است که به صورت عمود بر چین‌ها قرار گرفته‌اند. به کمک درمان با بوتاکس می‌توان عضلات را ضعیف کرده و یا به حالت استراحت درآورد که این امر باعث صاف شدن خطوط روی پوست می‌شود.

بیماران بین ۳۰ تا ۵۱ سال بیشترین پاسخ را به درمان با بوتاکس می‌دهند و امروز تزریق بوتاکس در این گروه سنی یکی از جنبه‌های مهم جوان‌سازی است.

اثرات بوتاکس در عرض یک تا دو روز قابل مشاهده است و در عرض چند هفته کامل می‌شود و با توجه به مواد استفاده شده و محل تزریق، ۳ تا ۴ ماه باقی می‌ماند. گاهی ممکن است ۶ ماه یا بیشتر هم باقی بماند.

با تزریق بوتاکس علاوه بر کاهش خطوط اخم و پیشانی، دور چشم و دور لب و گردن را نیز صاف و عاری از هرگومه چین و چروک کرد.

در اثر افزایش سن افتادگی ابرو اتفاق می‌افتد که باعث ایجاد یک ظاهر عصبانی و اخمو می‌شود که با تزریق بوتاکس به طور صحیح توسط پزشک مجرب می‌توان عضلات پایین کشنده ابرو را غیرفعال کرده که باعث بالا رفتن ابرو می شود و تا ۱۲ هفته بعد از درمان به حداکثر خود می‌رسد.

تزریق بوتاکس در بسیاری از بیماران به عنوان درمان کمکی و همچنین طولانی کردن نتایج سایر اعمال زیبایی به کار می رود. استفاده از بوتاکس قبل جراحی و فلج کردن عضلات خاص می‌تواند دستکاری بافت حین جراحی را کمتر کند و مخفی کردن خط برش آسان‌تر شود.

بوتاکس می‌تواند کشش عضلات را روی زخم یا برش جراحی کمتر کند که باعث روند بهبود بهتر زخم با اسکار کمتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *