عوارض تزریق ژل لب

در برخی افراد با افزایش سن، شکل ظاهری لب‌ها تغییر کرده و زیبایی و برجستگی طبیعی خود را از دست می‌دهد. تزریق ژل لب یکی از بهترین روش‌های درمان برای این افراد است، اما مانند تمامی روش‌های زیبایی، این روش هم می‌تواند مضرات و عوارضی را به همراه داشته باشد. با شناختن عوارض تزریق ژل لب می‌توانیم از بروز مشکلات احتمالی پس از تزریق، جلوگیری کنیم.

افرادی که دارای لب‌های باریک و کم حجم و یا بدون حجم هستند، می‌توانند با استفاده از روش‌های فیلر و تزریق ژل باعث پر شدن و حجیم‌تر کردن و برجسته‌سازی لب‌ شوند.

از آن‌جا که لب‌ها بخش حساسی در صورت به حساب می‌آیند و نقش مهمی در زیبایی چهره افراد دارند، باید برای هر گونه اقدام زیبایی در مورد لب‌ها، دقت عمل لازم را به کار برد، چرا که اشتباهی کوچک می‌تواند سبب ایجاد آسیب‌های جدی به چهره شود.

ممکن است پس از تزریق، تغییراتی در پوست ایجاد شود. یکی از عوارض تزریق ژل لب احتمال ایجاد خون‌مردگی است. به دلیل خون‌رسانی زیاد در لب احتمال خون‌مردگی بعد از تزریق وجود دارد. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است از چند روز قبل از انجام تزریق ژل مصرف داروهایی مانند امگا۳ ، ویتامین ای و مسکن‌هایی مثل آسپرین، ژلوفن و ناپروکسن را متوقف کنید.

به دلیل وجود شبکه عصبی قوی در لب از روش بی‌حسی به نام بلوک عصب سه قلو برای کنترل درد استفاده می‌شود. بی‌حسی در این ناحیه ممکن است تا ۴۵ دقیقه باقی بماند  و  خوردن غذا در طی این مدت ممکن است موجب گاز گرفتگی لب و آسیب به آن شود. پس بهتر است در این مدت از خوردن و آشامیدن بپرهیزید تا بی‌حسی به طور کامل از رود.

از دیگر عوارض تزریق ژل لب می‌توان به تورم و التهاب لب‌ها اشاره کرد. قرار گرفتن در معرض گرمای شدید موجب بیشتر شدن تورم در لب‌ها می‌شود بنابراین در محیطی که دمای بالایی دارد قرار نگیرید.

همچنین انجام ورزش‌های سنگین و مصرف نوشیدنی‌های الکلی نیز می‌توانند باعث بروز التهاب، تورم و خون‌مردگی شوند پس بهتر است در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق از انجام این موارد اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *