مراقبت‌های درمان میگرن با بوتاکس

همه ما شنیده‌ایم که از بوتاکس برای صاف کردن چین و چروک پیشانی و صورت استفاده می‌شود. اما درمان میگرن با بوتاکس یکی از متدهای رایج پزشکی برای درمان سردرد مزمن است.

در گذشته درباره بوتاکس میگرن و درمان سردردهای میگرنی توضیح دادیم. در این مطلب قصد داریم درباره مراقبت‌های مورد نیاز برای افرادی که درمان میگرن با بوتاکس دریافت کرده‌اند توضیح دهیم.

بوتاکس در اطراف فیبرهای دردناکی که در سردرد مزمن درگیر هستند تزریق می‌شود و به پایانه‌های عصبی اطراف محلی که تزریق شده ورود پیدا می‌کند و رها سازی مواد شیمیایی درگیر در انتقال درد را متوقف می‌کند. در واقع بوتاکس مانع از فعال‌سازی شبکه‌های درد در مغز می‌شود. بوتاکس مانع از سردرد‌های میگرنی، پیش از شروع آن‌ها می‌شود، اما این کار به زمان نیاز دارد.

استفاده از بوتاکس در سردردهای مزمن میگرن، برای افراد بزرگسال با سن ۱۸ سال به بالا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. لازم به ذکر است تزریق بوتاکس برای کودکان و نوجوانان یک درمان بدون مجوز به شمار می‌رود.

درمان میگرن با بوتاکس تنها باید توسط پزشک انجام شود. در صورتی که شما برای درمان سردرد بوتاکس دریافت کرده‌اید، لازم است که برخی از مراقبت‌های لازم را پس از آن انجام دهید. این مراقبت‌ها را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

• ازخم کردن سر و گردن به پایین تا ۴ ساعت جدا خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت از ماساژ دادن محل تزریق و استعمال هرگونه کرم و پماد بر روی محل تزریق بپرهیزید.
  • از شستشوی صورت تا ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس خودداری نمایید.
  • استعمال دخانیات، قلیان و سیگار و… تاثیر بوتاکس را در بیماران مبتلا به سردردهای مزمن کم می‌کند.
  • از انجام فعالیت‌های ورزشی، سونا، جکوزی و بخور تا ۲۴ ساعت بپرهیزید.
  • بنا به تشخیص پزشک و در صورت لزوم تا یک ساعت مرتب پیشانی را چروک بیندازید و اخم نمایید تا بوتاکس بهتر جذب شود.
  • بعد از تزریق بوتاکس تخصصی رفع سردرد به مدت ۲۰ دقیقه در کلینیک بمانید و در صورت بروز عوارض به پزشک خود اطلاع دهید.

کلینیک زیبایی الماس واقع در رشت آماده ارائه تمامی خدمات زیبایی و جوان‌سازی و همچنین بوتاکس میگرن به شما عزیزان است. برای دریافت نوبت و یا مشاوره رایگان می‌توانید با کلینیک الماس تماس بگیرید. برای مراجعه حضوری می توانید به آدرس رشت، گلسار، خیابان ۸۰، پلاک ۷ مراجعه کنید.