مزایا و عوارض میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی روش تحریک مکانیکال پوست است که در آن با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز تعداد زیادی حفره کوچک در پوست ایجاد می‌شود. این روش درمانی برای افرادی که به دنبال کاهش اسکارهای ناشی از آکنه، رفع لک و جوان‌سازی پوست هستند، مناسب است. در این مطلب از کلینیک زیبایی الماس به بررسی مزایا و عوارض میکرونیدلینگ می‌پردازیم.

کاربردهای مختلفی می‌توان برای میکرونیدلینگ در نظر گرفت. به طور کلی این روش برای درمان مشکلات ظاهری پوست، درمان عارضه‌های پوستی مختلف و جوان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین اهداف میکرونیدلینگ رفع مشکلات پوستی نظیر رفع چروک پوستی، رفع لک، رفع انواع زخم و جای سوختگی است.

هر یک از این مشکلات پوستی توسط پزشک زیبایی قابل درمان است. پزشک پس از انجام معاینه اولیه می‌تواند با روش میکرونیدلینگ چین و چروک پوست و هر گونه جای اسکار و سوختگی را ترمیم کند.

برای کاهش اثر جای جوش و آکنه نیز می‌توان از میکرونیدلینگ استفاده کرد. همان طور که گفته شد در طول انجام این کار، حفره‌هایی کوچک روی سطح پوست ایجاد می‌شود که اگر با در نظر گرفتن مراقبت‌های لازم به خوبی ترمیم شوند، جای زخم‌های قبلی را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهند.

حال بیاید درباره مزایا و عوارض میکرونیدلینگ صحبت کنیم. درمان با میکرونیدلینگ نیز مانند هر روش پزشکی دیگری مزیت‌ها و معایبی به همراه دارد. البته باید توجه کنید که نتایج، مزایا و عوارض میکرونیدلینگ ممکن است برای همه به صورت یکسان نباشد. هر فرد با توجه به پوست و نوع جای زخم ممکن است نتیجه کمتر و یا بیشتری دریافت کند.

مزایای میکرونیدلینگ:

  • تحریک روند تولید کلاژن و کمک به جوان‌سازی هرچه بهتر پوست
  • بازسازی پوست و قابلیت از بین بردن جای زخم
  • قابل استفاده برای نقاط حساس پوستی مانند بینی، گردن، دور چشم و…
  • پایین بودن هزینه‌های این روش جوان‌سازی به نسبت سایر روش‌ها
  • برخلاف لیزر از این روش می‌توان برای هر پوستی با هر رنگی استفاده کرد.

عوارض میکرونیدلینگ:

  • قرمزی و تورم پوست در ناحیه درمان
  • ایجاد انواع حساسیت‌های پوستی
  • تیرگی پوست در صورت وارد شدن فشار بیش از حد
  • التهاب و ورم خفیف

همانطور که خواندیم، این روش نسبت به مزایای فراوان، عوارض کمی به دنبال دارد. در صورتی که درمان توسط پزشک زیبایی انجام شود، عوارض به حداقل می‌رسد. چرا که پزشک مجرب می‌تواند به راحتی بهترین درمان را به شما ارائه دهد.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت خدمات میکرونیدلینگ صورت با کلینیک زیبایی الماس تماس بگیرید. تیم پزشکی کلینیک الماس آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان درباره زیبایی و جوان‌سازی پوست است.

تلفن‌های کلینیک زیبایی الماس:

۰۱۳-۳۲۱۲۲۰۱۹

۰۱۳-۳۲۱۲۵۲۹۲

۰۹۰۲۶۸۵۱۶۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *