مواردی که دختران نوجوان باید درباره جوش صورت بدانند

اکثر دختران نوجوان جوش دارند. اما دانستن اینکه خیلی‌ها مثل شما هستند باعث نمی‌شود در مورد پوست خود احساس بهتری داشته باشید.
باید بدانید که شما مجبور نیستید تا زمان از بین رفتن جوش، منتظر بمانید. با کمی زمان و درمان مناسب، می‌توانید از بهبود پوست خود، شگفت‌زده شوید. در این مسیر چیز‌هایی هست که باید بدانید:

داشتن جوش تقصیر شما نیست

اینکه جوش دارید تقصیر شما نیست، این به خاطر عوامل بسیاری است که همه آن‌ها از کنترل شما خارج هستند. پس شکلاتی، و یا پیتزا و نوشابه‌ای که دیشب یا آخر هفته گذشته خوردید، ربطی به جوش ندارد. به این دلیل هم نیست که شما صورت خود را به درستی تمیز نمی‌کنید و جوش به خاطر آرایش‌تان به وجود نمی‌آید. این به دلیل تغییرات هورمونی است که در طول بلوغ اتفاق می‌افتد. و بعضی از مردم در سن بلوغ دچار جوش یا همون غرور جوانی می‌شوند، این در ژن شماست. پس احساس گناه نکنید.

محصولاتی که در تلویزیون تبلیغ می‌کنند، واقعا فایده‌ای ندارند.

برخی از نوجوانان و یا حتی افراد مشهور در مورد اینکه چگونه فلان محصول پوست آن‌ها را از لحظه‌ای که من آن را روی صورتم قرار دادم، پاک و بی نقص کرد و یا چگونه در طول یک شب همه جوش‌ها از بین رفتند، صحبت می‌کنند؛ خیلی وسوسه انگیز است! این محصولات آکنه واقعا می‌توانند موثر باشند و پوست شما را صاف کنند، اما هیچ یک از آن‌ها در طول یک شب جواب نمی‌دهد. مهم نیست که  آگهی‌ها چه می‌گویند، هیچ چیز نمی‌تواند به این سرعت جوش را از بین ببرد.

برای یک درمان موثر، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی پراکسید بنزوئیل باشد. این می‌تواند از محصولاتی باشد که در تلویزیون تبلیغ می‌کنند یا از درمان‌های جوش باشد که در فروشگاه پیدا می‌کنید. هر یک از محصولاتی که استفاده می‌کنید، باید حداقل ۸ تا ۱۰ هفته ادامه داشته باشد تا متوجه تفاوت در پوست خود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *