پس از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش‌های جوان‌سازی پوست است که باعث شادابی پوست و جلوگیری از پیری می‌شود. این روش نه تنها ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد بلکه در کاهش زخم‌های پوستی باقی‌مانده از جوش، آکنه، چین و چروک نیز تأثیر دارد. در این مطلب قصد داریم تغییراتی که پس از میکرونیدلینگ در پوست رخ می‌دهد را بررسی کنیم.

پس از میکرونیدلینگ اتفاقاتی در پوست می‌افتد که طبیعی هستند و نیازی نیست که درمورد آن نگران باشید.

  • قرمز شدن پوست
    پوست پس از میکرونیدلینگ دچار التهاب و سرخی خواهد شد که کاملا طبیعی است اما مدت زمان این التهاب کم است و درصد بالایی از این قرمزی باید در ۲۴ ساعت اول کاهش یابد. این حالت شباهت زیادی به آفتاب سوختگی دارد ولی خیلی زود رفع می‌شود. مرطوب نگه‌داشتن پوست می‌تواند به کاهش قرمزی کمک کند.
  • حساس شدن پوست نسبت به لمس کردن
    پس از میکرونیدلینگ ممکن است پوست به لمس کردن، حساس شود و این امکان وجود دارد که این حالت تا چند روز پس از درمان نیز ادامه داشته باشد. گاهی نیز ممکن است احتمال بروز کبودی و تورم وجود داشته باشد. برای رفع شدن این حالت بهتر است تا چند روز پس از درمان، تا حد ممکن از لمس کردن شدید پوست، خودداری کنید.
  • خونریزی مختصر
    همانطور که قبلا درمورد نحوه انجام میکرونیدلیگ توضیح دادیم، به دلیل ورود سوزن‌های ریز میکرونیدلینگ در پوست، ممکن خونریزی بسیار مختصری در سطح پوست رخ دهد که به علت حفره‌های ریز پوست است که توسط میکرونیدلینگ به وجود می‌آید.
  • لایه لایه شدن پوست
    ممکن است ۳ یا ۵ روز پس از میکرونیدلینگ، پوست شروع به لایه لایه شدن کند. این پوسته شدن‌ها را به حال خود بگذارید و شروع به کندن پوست‌تان نکنید. در عوض از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.
  • کبودی دور چشم
    ممکن است به دلیل استفاده از میکرونیدلینگ در نزدیکی چشم کمی کبودی مشاهده کنید. اما هیچ‌گونه جای نگرانی نیست. این کبودی هیچ خطری ندارد و خیلی زود از بین می‌رود.

تغییرات پس از میکرونیدلینگ در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است فرد یک یا چند مورد از تغییرات یاد شده را مشاهده کند. همچین به علت تفاوت نوع پوست در برخی افراد ممکن است هیچ کدام از موارد مشاهده نشود. در هر صورت تمامی این موارد موقتی هستند و به زودی از بین می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *