رشد مو با میکرونیدلینگ

امروزه فاکتورهای مختلفی در رشد مو شناسایی شده است که از جمله آن‌ها پروتئین‌ها هستند و نقش بسیاری مهمی در سرعت رشد موها دارند. این فاکتورها برآمدگی کوچک پوستی به نام DP را در محل رشد مو تحریک کرده و باعث رشد موها می‌شوند. رشد مو با میکرونیدلینگ روشی است که ساقه سلولی مو و برآمدگی کوچک پوستی را تحریک می‌کند و فاکتورهای مؤثر در رشد مو را به آن القا می‌کند.

پدیده ریزش موها ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کرده است. بیشتر انسان‌ها با افزایش سن دچار ریزش و کم‌پشتی مو و درنهایت کچلی یا طاسی کامل می‌شوند.

فولیکول مو یک کیسه پوستی تولید کننده مو است. تولید مو در سه فاز انجام می‌گیرد که شامل رشد یا آناژن، توقف یا کاتاژن و در آخر، آرام‌گیری یا تلوژن است. سلول‌های ساقه مسئول تولید مو هستند. شکل فولیکول مو بر روی شکل مو و بافت و مشخصات فردی مو تأثیر می‌گذارد.

رشد مو با میکرونیدلینگ راهی برای درمان ریزش مو و بسیاری دیگر از عارضه‌های پوستی و زیبایی است. این روش کاملا ایمن بوده و هیچ‌گونه عوارضی ندارد. میکرونیدلینگ بر روی قسمت‌های خالی سر بیمار تأثیر گذاشته و موجب رشد موها می‌شود.

افزایش رشد مو با میکرونیدلینگ تأثیرات بسیار قدرتمندی بر پیازچه‌های مو داشته و با ایجاد کانال‌های ریز و موقتی در پوست، با ریشه مو در تماس بوده و به طور مستقیم رشد مو را تحت تآثیر قرار می‌دهد. این روش برای درمان ریزش مو در آقایان نیز مناسب است.

از میکرونیدلینگ به منظور تحریک پوست برای ساخت طبیعی کلاژن استفاده می‌شود. درمان با این روش به نفوذ و جذب مواد دارویی به پوست و مو، رشد موهای سر و ابروها، سفت کردن پوست، جوانسازی و رفع چین و چروک، بهبود زخم‌ها و جای جوش، بهبود ظاهر کلی پوست کمک کرده و اندازه منافذ پوست را کوچک می‌کند.

رشد مو با میکرونیدلینگ در ناحیه سر می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و ریزش موی آندروژنیک را متوقف و رشد مجدد موهای آسیب دیده را تحریک کند. این روش با افزایش جریان خون موضعی و افزایش پروتئین و در نهایت کاهش دی هیدروتستوسترون اثر خود را بر روی فولیکول‌های مو اعمال می‌کند که موجب افزایش فولیکول‌های جدید و در نتیجه رشد موها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *